Foreningsport – holdånd og hurtige resultater

Selvom fitnesskæderne nyder kronede dage og nærmest dagligt åbner nye afdelinger eller overvejer kædefusioner, findes der et alternativ, der ikke kører kampagner på nationalt TV eller tilbyder smarte applikationer, så du kan følge din træning online.

Alternativet – eller rettere alternativerne – findes i de lokale foreninger, hvor tusinde af personer i alle aldre spiller fodbold, håndbold, badminton, går til gymnastik eller noget helt femte.

I de lokale foreninger blomstrer motionen stadig, men modsat principperne om at opdatere sine sociale medier med antal forbrændte kalorier og dyrke sig selv, får man her lov at dyrke fællesskabet og fokusere på de naturlige og legende elementer i en effektiv træningsform, der både er sjov, hård og effektiv – særligt hvis du vælger gymnastik.

Gymnastik – træning til hele kroppen, sjov til hele ugen

Gymnastik er stadig en populær træningsform. Det skyldes ikke blot, at der er et fantastisk fællesskab til gymnastiktræning, men også at træningsformen får pulsen op, rammer alle muskelgrupper og er så alsidig, at der vil være sjove øvelser til hver eneste dag, uge eller år.

I Århus finder man f.eks. foreningen Gymnastikgården, der er et pragteksempel på gymnastik, der forener leg og læring samtidig med at træningsformen skubber til ens fysiske format samt krop og sinds grænser.

Gymnastikgården repræsenterer en seriøs tilgang til gymnastik, hvilket kommer til udtryk ved, at de har leveret flere talenter til de verdensberømte Flying Superkids. Foreningen Gymnastikgården har hold til børn, hvor der både er mixhold og rene drenge- eller pigehold, og uanset hvilket hold man tilhører, er man med i samme fællesskab, og det er dét, der er så fantastisk ved gymnastik. Her er man sammen om at hjælpe hinanden med spring, form og finesse, mens man udforsker sine egne evner på tværs af et hav af spændende fysiske discipliner.

Effektiv træning

Gymnastik er uden sammenligning en af de mest komplette træningsformer til børn, mænd og kvinder. Sessionerne varer typisk et par timer, hvor der efter grundig opvarmning er fuld fart på og høj puls. Øvelserne involverer både balance, styrke, udholdenhed og evnen til at tænke hurtigt og få kroppen til at lystre.

Det resulterer i en effektiv træningsform, der aldrig bliver kedelig og monoton for kroppen, men i stedet udvikler den og bygger videre på de mange øvelser, man løbende lærer.

Derfor anbefaler vi gymnastik til dig, der vil have holdånd og hurtige resultater.