Træn hjemmefra og få en flot figur

I takt med et større fokus på træning og sund livsstil, kan mange føle sig stresset over ikke at finde hverken tiden eller overskuddet til at komme ned i fitnesscenteret. Mange af os har et medlemskab, men det bliver ikke brugt så meget, som vi gerne ønskede det blev.

Hjemmetræning er en mulighed, og du kan sagtens også tabe dig ved hjemmetræning. Det handler om et godt træningsprogram, et par forskellige redskaber, der nemt kan købes i sportsbutikker eller på nettet, og så handler det om at kombinere intervaltræning med styrketræning. Du skal have pulsen op og mærke sved på panden, samtidig med at yde et tungt pres på dine muskelgrupper.

Gode råd til hjemmetræningen

Træningsprogram:
Der findes mange måder at finde gode træningsprogrammer og sætte et program sammen, der passer til ens mål og ydeevne. De kan findes på forskellige træningshjemmesider, fra videoer på nettet, træningsapps eller du kan høre en instruktør nede i et lokalt fitnesscenter.
Et træningsprogram er et rigtig godt redskab at have ved hånden, hvis man i forvejen har svært ved at kombinere forskellige øvelser eller ikke har det komplette kendskab til, hvilke øvelser, der er gode til de forskellige muskelgrupper.

Redskaber til hjemme brug:
At købe sine egne redskaber til hjemmetræningen kan være en god investering, hvis man har et mål om at træne meget derhjemme. Det kan være alt lige fra små håndvægte til de større af slagsen. Det kan være en træningsmåtte, en motionscykel eller et løbebånd. Gør dig overvejelser om dine mål med din træning og find dernæst ud af, hvilke redskaber, du har brug for. Et løbebånd er rigtig godt, hvis du vil lave intervaltræning og dermed opnå et effektivt vægttab.

Fyld køleskabet op med sundt og grønt:
Før og efter træning er det vigtigt at få proteiner, kulhydrater og vitaminer og mineraler for at opbygge dine byggesten og komme dig til kræfter efter en hård træning. At spise før træning er også vigtigt, så din krop er forberedt på en høj ydeevne og opbygger en god energi.